Tabu: Cijanidacija Sunneta

Tvrdnja: Hadisi su najveća blagodat ummetu, ali i primarni izvor svih problema muslimana.

Ovo je opasna tvrdnja, zato i jeste tabu. Mnogi će reči da nisam normalan… što je tačno, ako normalan znači biti kao drugi i povinovati se sistemu, pa kakav god bio.

Više puta sam lično imao potrebu, a bezbroj puta čuo od drugih, da se hoće vratiti Poslanik s.a.v.s. samo na jedan dan…toliko toga bih imao da ga pitam. Milion stvari nisu jasne, a još više onih zbog kojih mrzimo jedni druge, zaklinjući se u zabludu druge strane, opravdavamo griješno ponašanje i direktno kršenje Allahovog naređenja:

“I svi se čvrsto Allohovog užeta držite, i nipošto se ne razjedinjujte!”

Osjećaj potrebe muslimana da im se vrati Poslanik s.a.v.s. jasno ukazuje na jednu bolnu činjenicu, a to je da muslimani ne razumiju Kur'an, uže Allahovo, Knjigu koja ujedinjuje i nikako ne razjedinjuje.

Hipotetički, kad bi se danas pojavio, siguran sam da bi muslimani počeli zapitkivati na desetine hiljada pitanja, detalje propisa i najudaljenije sitnice šerijata… a mislim da bi trebalo pitati samo oko jedne stvari;

Božiji Poslaniče, Allahov miljeniče, imaš li štagod dodati ili oduzeti od ovog Kur'ana što je pred nama? Ima li u njemu nešto što ne važi, ajeti koji stoje ‘nako za ukras? Imaš li nam propisati štagod od sebe, nešto što Allah nije propisao?

Isreno, mislim da bi se Poslanik naljutio, već mi zebnja u grudima kako bi reagovao najdraži naš, …a ne zna miljenik Božiji da je nama to najvažnije pitanje. To je pitanje života i smrti! Jer mi se, o Božji Poslaniče, poklasmo.

Hajd evo, iskreno se obrati samome sebi i zapitaj se, koji su glavni razlozi muslimanske međusobne mržnje, pocjepanosti ummeta, tekfira, ratova i ubijanja, slanja u Džehennem i slično? Jel’ se koljemo oko jasne Allahove riječi Kur'ana? Jel’ se koljemo oko jasnog duha Islama i srži Allahove vjere? Ne. Uvidjet ćeš da su to razni hadisi i predaje koje se pripisuju Poslaniku s.a.v.s.. Svako ima svoje predaje, …ehli sunnet, mutezile, šijiti, haridžije, …svi imaju svoje hadise!

Naravno, svaka grupacija se diči svojim hadisima i predajama, a drugi su svi lažovi, sljedbenici strasti, zabludjele sekte i neznalice pravog naučnog pristupa… jel’ ti poznata ova terminologija? Kontaš da samo tvoj daija ili šejh tako govore!? Blago tebi….e’ pa nije. Na drugoj strani zida, to je njihov opis za tebe i tvoje šejhove!

Ovo što ja pišem ovdje nije naučna studija, ovo je blog, ali sve što kažem ima jaku pozadinu oko koje ne detaljišem plaho. Naravno, za svaku moju riječ, neko će imati suprotnu…al’ nejse, to tako treba. Kome nešto nije jasno nek’ pita.

Evo pitanje za sviju… Jel’ mogao sunnet biti sačuvan, pomno i vjerodostojno, poput Kur'ana?
Pa naravno da jeste!
A zašto nije?
Pa nije Poslanik s.a.v.s. dozvolio! Čak je i zabranio da se njegove riječi pišu, i naredio da se pobriše napisano!

Ali hadis je druga polovica objave! Bez sunneta nema islama!”, reči će neko. “Kur'an nije dovoljan, i nema potpunog Islama bez obe komponente, Kur'ana i sunneta…“, vele.
Ako je tako, jesmo li prevareni? Je li nas Poslanik s.a.v.s. namjerno htio ostaviti u zabludi pa nije tretirao svoj sunnet kao i Kur'an?
Bože sačuvaj…daleko od toga bio miljenik Božiji i milost svim svjetovima! Znao je Poslanik tačno šta radi. On je najveći i najbolji poznavalac Kur'ana, na njegovo srce je sišao…i to što je učinio, zabranivši pisanje hadisa, svjesno je učinio.

Da je sunnet bio uslov za potpunost Islama, nimet i spas, Poslanik s.a.v.s. bi bio najveći pobornik da se sunnet zapiše i sačuva kao i Kur'an. Ali nije!

Bilo je ashaba koji su volili pričati hadise, što su im drugi ashabi plaho zamjerili. Ne iz razloga što su puno pričali, ne, ne… nego zato što su pričali stvari koje niko drugi nikada nije čuo ili vidio od Poslanika s.a.v.s.! Neki ashabi su dobili batina (štap po glavi i slično) od drugih ashaba jer su propovjedali stvari za koje niko nije znao i nikada niko nije čuo.

Majka vjernika, Aiša r.a. bi znala javno naružiti Ebu Hurejru jer priča čudne i nepoznate hadise od kojih su, i Poslaniku najbliži ashabi, bili zbunjeni. Ljutito bi opovrgla njegove predaje!

Znaš li da je Omer r.a. sabrao i zapalio sve zaostale zapisane hadise, nakon što je klanjao istiharu mjesec dana?! Zašto? Jer je Omer znao prioritete i eventualne komplikacije da ih je ostavio.

Konfuzija

Normalno je da ti je ovo gore napravilo tornado u glavi. Zbunjujuće, zar ne?

Desetine ajeta govore da je Allah poslao Poslanika da “objasni” ljudima ono što im se objavljuje (Kur'an)…zar to nije sunnet?!

Ako se sagleda cijeli Kur'an i upotreba riječi “bejan” u ajetima, vidjećemo da to znači učenje Kur'ana i dostava objave onako kako silazi od Uzvišenog Allaha, a nikako ne znači da Poslanik s.a.v.s. od sebe tefsiri ili tumači kako on misli da treba.

Šta je zapravo sunnet?

Allah dž.š. kaže:

بَلْ هُوَ آيَاتٌ بَيِّنَاتٌ فِي صُدُورِ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ

On (Kur'an) je od ajetâ jasnih u prsima onih kojima je dato znanje.

Svi muslimani do Sudnjeg dana imaju pravo i dužnost da razmišljaju o Allahovim ajetima i iz njih izvlače uputu. A Poslanik s.a.v.s. je najpreči da to uradi, jer niko nije poznavao i razumjevao Kur'an bolje od Poslanika. Jasno je da Poslanik s.a.v.s. nije bio samo nebeski poštar

Zato vjerujem da je sunnet zapravo duboko i nadahnuto shvatanje Kur'ana, a nikako nešto novo, nikako dodatak na ajete, nadovezivanje na Allaha dž.š., nikako promjena značenja ajeta, ili što je još gore, derogacija Allahovih ajeta. Bože sačuvaj!
Eh sada, šta je vjerodostojno od toga što je rekao ili radio je sasvim druga priča.

Sve od Muhammeda a.s. = Sunnet?

Biva mi jasno da Allah Muhammeda s.a.v.s. oslovljava na dva načina… Poslanik (resul) i Vjerovjesnik (nebij). Ako malo proučiš oko toga, vidjećeš čudo Kur'ana u preciznosti i jasnoći, subhanallah.

Resul je uvijek onaj koji se spominje u kontekstu vjere, propisa i dostave objave. Nebij je uvijek spomenut u personalnom kontekstu, Muhammed kao insan.

Dakle, ukratko, u Kur'anu nema potvrde da je praksa Nebija a.s. obavezujuća ummetu, ali praksa Resula a.s. jeste.
Jer odmah se nameće pitanje; kako da znamo detalje oko ibadeta, propisa međuljudkih odnosa, braka, kaznenog prava…gdje je to sve u Kur'anu?!

Resul i Nebij su titule za istu osobu, kako da znam čega sam se obavezan pridržavati?

Muhammed Resul je dostavljač objave i upute od Allaha dž.š. i tu je Resul nepogrešiv. Svjedočim da je dostavio objavu i obavio dušnost s.a.v.s. Svi ajeti koji naređuju pokornost, govore o pokornosti Allahu i Resulu, a nikada pokornost Nebiju.
Muhammed Nebij je rob kao i svi ljudi, sljedbenik objave. Naređeno mu je što i nama, a zabranjeno što i nama, osim par poznatih izuzetaka. Naći češ da Allah u Kur'anu kori nebija, a nikada resula.

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْ

“O vjernici, poslušni budite Allahu, i poslušni budite Poslaniku, i onima koji vas vode…”

Ovaj ajet je, pored mnogih, jedan od najjačih dokaza da se Poslanik (a ne Nebij) slijedi i sluša u stvarima vjere, i da nije puki dostavljač Kur'ana, nego da ga slijedimo u njegovom shvatanju objave pa makar se nama činilo da to nema u Kur'anu.

Filozofski gledano, svaki musliman bi mogao shvatiti Kur'an i slijediti svoje shvatanje, ali niko sa zdravom pameću neće reči da bi nečije shvatanje i razumjevanje moglo biti bolje i ispravnije od Poslanikovog s.a.v.s.

Resul je dobio objavu koju nam dostavlja učeći nam Allahove ajete, a potom ih lično sprovodi po svom razumjevanju i nadahnuću, bez da išta oduzme ili doda od sebe.

Broj rekata u namazu, praktični detalji ibadeta, detalji propisa posta ili hadža, međuljuskih odnosa, braka, itd…sve su to direktna Resulova shvatanja Kur'ana, i to je sunnet.
S druge strane, imamo Nebija koji oblaći haljinu, ili nosi papuče, ili stavlja surmu na oči, ili se pomaže štapom dok hoda, jede i pije,…i slično, to je Muhammed insan. To nije sunnet.

Ashabi su jasno znali razliku, a u nekim situacijama za koje su imali dvojbu, upitali bi ga:

“Božiji Poslaniče, je li ti to Allah objavio ili je to od tebe?”

Nebij je, na primjer, govorio ashabima da ne oprašuju palme, ili da se ulogore u dolini Bedra, ili da sklope primirje dajući beduinima trećinu plodova Medine, ili da se ne jedu magarci, i slično…što nema veze sa objavom ili Islamom…pa se uspostavilo da je nekada bio lični prijedlog, nekada politički ili vojni manevar, a nekada je Nebij a.s. priznao da je pogriješio. To je ashabima bilo OK, sasvim razumljivo.

Porjeklo sunneta

Kako sam spomenuo, Poslanik s.a.v.s. je zabranjivao pisanje hadisa skoro cijeli život, pa kako je bio siguran da se sunnet neće zagubiti, zaboraviti?
Vjerujem da je zato što ga je on sâm praktikovao!

Danas imamo praktični sunnet koji je do nas došao tevaturom, odnosno na način gdje je toliki broj ljudi to prenjelo da je vjerodostojnost zagarantovana. Nema muslimana na svijetu da ne zna klanjati pet vakata, ili tavafiti oko Kabe, ili postiti Ramazan…u ovaj sunnet nema sumnje.

Vidiš, Allahova knjiga i mutevatir sunnet nikada nisu bili povod razdora ili neprijateljstva muslimana…uvijek su bili spas, uputa i milost svjetovima…

Ne postoji mutevatir predaja od Poslanika s.a.v.s. a da Kur'anu nešto dodaje, oduzima ili da mu proturiječi…nema šanse.

Pa gdje je onda problem?

Pravi problem je u muslimanskom mentalitetu, koji se kroz vjekove prilagodio primarnom oslanjanju na predaje i priče, a Kur'an nam služi za takmičenja i slušanje pred iftar.

Mnoga naša draga ulema, od davnina, smatraju da se ãhãd predaje smatraju izvorom akideta (pitanja imana i vjerovanja) i šerijatskih propisa, a što je još gore, dozvoljavaju da se njima derogira Allahov Kur'an!

Šta ćeš goreg belaja kada u našim knjigama postoje tvrdnje da su veliki imami i šejhovi, stubovi islama, EbuSaid, Elevzai, Eddarimi, i drugi rekli:
“Hadisima se derogira Kur'an, a Kur'an ne može derogirati hadise.” …estagfirullah! “Teških li riječi koje izlaze iz usta njihovih.”

Pojedini hadisi i predaje koji su do konačnih pisara (zbirki hadisa) došli putem ãhãd predaja, gdje je porjeklo hadisa jedan prenosilac u cijelome božijem kosmosu…

Kako da se hadisom, za koji postoji realna i osnovana sumnja u vjerodostojnost, obori Allahova riječ za čiju vjerodostojnost i značenje nema dileme?! O podvalama derogacije Kur'ana ću govoriti u drugom postu, inšallah.

Kroz suze ne znam šta da molim dragog Allaha dž.š…. da Ga molim da ummet ostane neuk i zatucan, ili da nam podari pamet, svijest i elan za obrazovanjem?
Ne znam šta je gore od toga dvoga!
Ako ostanemo zatucani, živjećemo u zadnjoj rupi na fruli, ali će to mnoge generacije muslimana spasiti od nevjerstva…Ostaće na vjeri kakvoj takvoj.
U drugu ruku, ako ummet počne da čita svoje knjige, a uz to samo budemo pametniji od bubamare, vidjećemo milion belaja u knjigama hadisa, pa čak i u dva sahiha od Buharije i Muslima! Nevjerovatne židarine i bajke…kontradiktornosti i suprotnosti, do te mjere da se insan stidi to spomenuti da ne bi uvrijedio svoju inteligenciju. A sve se to pripisuje Poslaniku s.a.v.s. koji je, ubjeđen sam, čist od toga.

Koliko toga ima?

Muslimani su sebi natovarili mnogo akaidskih dogmi i propisa upravo gomilajući stotine hiljada, ili čak milione hadisa koji su pripisivani Poslaniku s.a.v.s. ili ashabima.
Svjesni učenjaci vijekovima govore “Pitanja akideta se uzimaju samo iz neoborivih izvora, a to je mutevatir predaja sa nedvosmislenim značenjem.“…
Eh, samo informacije radi, toga mimo Kur'ana nema! Nema ni jedan hadis koji govori nešto oko vjerovanja a da je mutevatir?! Nema!

Imam Ibn Hibban kaže: “Tačno je da su sve verbalne predaje od Poslanika ãhãd !”
Šejh Ibn Salah tvrdi da postoji samo jedna mutevatir verbalna predaja od Poslanika s.a.v.s, a to je hadis “Ko na mene slaže, neka si pripremi mjesto u Džehennemu!”
Imam Ennevevi opet kaže da čak ni taj hadis nije ispunio uslove mutevatira.
Imam Ibn Hadžer Elaskalani je pokušao navesti primjer aziz hadisa, pa nije uspio naći ni jedan da ispunjava uslove, a kamoli mutevatir.

Imam Šafija kažu da nam je sunnet došao u tri oblika;

  1. Sunnet koji potvrđuje Kur'an. Hadisi koji govore o vrijednostima ili propisima spomenutim u Kur'anu.
  2. Sunnet koji pojašnjava Kur'an. Hadisi koji pojašnjavaju detalje za neke generalne propise iz Kur'ana. Kao što je namaz, zekat, kazneno pravo, i slično.
  3. Sunnet koji dodaje Kur'anu. Hadisi u kojima je Poslanik s.a.v.s. zakonodavac pored Allaha. Koji spominju propise kojih nema u Kur'anu.

Ovaj treći oblik sunneta napravio je velika razilaženja kod učenjaka od kako postoji ulema…
Imam usuli fikha, Ebu Ishak Eššatibi objašnjava zašto se to dešava. On kaže da ovaj treći oblik zapravo ne postoji. Poslanik s.a.v.s. nikada neće od sebe propisati propis ili reči nešto od vjere a da to nema osnovu u Kur'anu. To što se nama čini da su novi propisi, zapravo su Poslanikova razumjevanja Kur'ana do kojih mi nismo mogli dokučiti. Tako da je svaki vjerodostojan sunnet, koji na prvi pogled izgleda kao dodatak na Kur'anske propise, zapravo duboko shvatanje objave i najispravniji put.

Što se tiče vjerovanja, pitanja imana, tu iskreno vjerujem da je Kur'an jasan i potpun. Nema ni jednog pitanja vjerovanja, na kojem se zasniva spas ili propast na ahiretu, a da nije u Kur'anu. Sramota je tvrditi da je Allahova knjiga nepotpuna po tome pitanju… izgubila bi smisao.

Sve što su ljudi naveli kao dio imana (akideta) a nije u Allahovoj knjizi, neće napraviti nikakvu razliku na ahiretu. Znao ili ne znao, vjerovao ili ne vjerovao, insan neće biti pitan za to, jer Allah obećava spas u Svojim ajetima, i iz Knjige ništa nije izostavio.

Oni koji muslimane sile na vjerovanje u dodatke, namećući ih kao temelje imana, prave veliku grešku i omalovažavaju Allahove ajete i jasnu Knjigu.

Primjer su povratak Isaa, Dedžal, mehdi, i slično…iako je o tome možda Poslanik s.a.v.s. i obavjestio, jer nemoguće je u potpunosti dokazati potvrdu niti negaciju, ali to zasigurno nije temelj imana, u smislu da musliman mora s time biti upoznat i vjerovati u to kako bi bio spašen na Ahiretu.

Stoga čvrsto stojim na stavu da musliman ne bi trebao prihvatati principe vjerovanja i imana (akideta) osim iz Kur'ana i mutevatir hadisa…a takvih hadisa, po ovom pitanju, nema. Zato ne postoji niti jedno imansko pitanje, kojeg nema u Kur'anu, kojeg su muslimani složno prihvatili…ni jedno!

Što se tiče propisa, pitanja šerijata i prakse, tu iskreno vjerujem da sunnet postoji i nema bolje solucije od njega, ali se prihvata samo ako je hadis u najmanju ruku aziz. To jeste da u svakoj halci lanca prenosilaca budu makar dvojica, i do svakog od njih da prenose dvojica, i tako dalje.

Nećete mi vjerovati kada vam kažem da naša draga ulema ima pravilo da se u hadisima gleda kroz prste, a u sudskim tužbama pritegne.  Vele da se bolje sačuva sunnet!?

To znači, vjerovali ili ne, da ako ja tužim čovjeka da mi duguje pare, moram svjedočiti protiv njega, to jeste dovesti za svjedoke dva muška ili muškarca i dvije žene…
a ako pripovjedam da je nešto halal ili haram, ili neki propis na osnovu kojeg nekome leti glava sa ramena, i to se ne tiče samo mene poput duga, nego će to biti breme cijelome ummetu do Sudnjega dana, onda je OK da sve to kaže samo jedan čovjek, i zauvjek se zapečati slučaj!! Halo baa!

Ummet ima puno pravo da zahtjeva aziz hadise za nešto što će milijarde ljudi, u periodu od Bog zna koliko stoljeća, koštati poteškoće, ili čak života. Na kraju krajeva, predaja jeste svjedočenje… i to na Allaha i Poslanika! Ako postoji i jedno mjesto gdje se insan treba uozbiljiti i ne igrati, to bi bilo to.

Kaže Poslanik s.a.v.s. : “Slagati na mene nije kao laž na druge!”

“Ko na mene slaže, neka si pripremi mjesto u Džehennemu!”

Popuštati u predajama i olahko prihvatati ãhãd hadise za šerijatske propise nikako ne ide u prilog čuvanja sunneta. Naprotiv, to je pržnjenje i natrunjivanje sunneta. Sunnet se čuva sitom i rešetom, pogotovu ako se nešto kôsi da duhom islamske lahkoće, i poslaničke milosti prema ummetu.

Ne kaže niko da su ãhãd hadisi laž…Bože sačuvaj, nego da postoji opravdana sumnja da je možda neko pogrešno čuo, razumio, ili nepotpuno prenio…mali milion sumnji! Najmanja doza sumnje u vjerodostjnost treba da rasplamsa vatru ljubomore svakog muslimana za Odabranog miljenika s.a.v.s.

Najveći imami hadisa i poznavaoci sunneta, poput Šubeta, Sevrija, Elkattana, Ahmeda bin Hambela, Ibn Redžeba, Zehebija, i mnogi drugi kažu da od svih tih miliona hadisa moguće da je vjerodostojno samo oko 4 hiljade predaja.

Koliko ima mutevatir hadisa?
Onih koji su zabilježeni kao Poslanikova praksa ima mnogo, i to su hadisi o stvarima koje svako muslimansko dijete zna u bilo kojoj zabiti ove planete….namaz, post, ezan, džamija, minber, bitke, …ono što je svako vidio i svako prenio na slijedeću generaciju do dan danas. A onih u kojima Poslanik s.a.v.s. nešto govori mimo Kur'ana, nešto propisuje ili zabranjuje…jako malo, ili nikako.

Koliko ima aziz hadisa?
Opet veoma malo! Čak dva sahiha, Buharijina i Muslimova zbirka, imaju samo cirka 3% aziz hadisa, i u njima nema ništa što bi prouzrokovalo raskol muslimana i sve ove probleme koje proživljava ummet.

Dakle, sunnet koji nam se servira danas je kao sirova ruda zlata. Izvući metal iz rude nije jednostavno, ali je moguće. Ljudi su skontali kako da cijanidacijom izvade zlato iz kamena…ali nije bilo lahko. Kada su uvidjeli potrebu, uložili su mnogo vremena, truda i znanja na taj proces.
Vjerujem da mi, muslimani danas, imamo potrebu uložiti trud i vrijeme, znanje i energiju kako bi pronašli način i proces kojim ćemo izvaditi zlato Islama iz rude laži i podvâla.

Neko će upitati: “Pa čekaj, hoćeš reći da ima hadisa koji proturiječe Kur'anu i duhu Poslanikove upute?!”. O, da…mnogo ãhãd hadisa!

Odkud svi ti problematični hadisi, i šta uraditi s njima? Kako da obićni musliman razluči šta je ok a šta nije? O tome u baška postu.

Mislim da je došlo vrijeme da izvadimo glavu iz kutije i skinemo sa pleća strah od mutevatira kojim nas plaše. Mutevatir je postala babaroga kojom se vjernicima utjeruje strah u kosti i kojekave dogme u srca… nema toga! Sve što vjernik treba da vjeruje već je u Allahovoj jasnoj Knjizi:

أَوَلَمْ يَكْفِهِمْ أَنَّا أَنزَلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ يُتْلَىٰ عَلَيْهِمْ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَرَحْمَةً وَذِكْرَىٰ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُونَ

Zar im nije dovoljno to što Smo ti dali knjigu koja im se čita?! U njoj je milost i poruka za one koji vjeruju.

Allah kaže da je i nevjernicima dovoljna knjiga, a da nama ne bude…subhanallah!

Vjerujem da bi islamski ummet cvjetao, kao vrijedan dodatak cjelokupnoj ljudskoj civilizaciji, u jedinsvu i razumjevanju, miru i prosperitetu, kada bi se vratio na čvrste temelje Islama, Kur'an i pravi ispolirani sunnet…
Kada bi cijanidirali islamsko kulturno i vjersko nasljeđe, i razdvojili prave istine i vrijednosti od natruna i podvala.

U najmanju ruku, da se prestanemo šicati ulaznicama za Džehennem zbog dogmi koje nisu u Allahovoj Knjizi. Ko hoće da vjeruje, nek vjeruje…al’ nek ne natura drugima kao da su to temelji imana.

Zaključak

  • Kur'an je jasan i dovoljan kao uputa čovječanstvu do Sudnjega Dana. Sav Islam se vrti oko Kur'ana, i ne postoji druga ili sekundarna objava.
  • Poslanikov sunnet nije objava! On je samo izvod i duboko Resulovo a.s. shvatanje Kur'ana, a nikako dodatak ili derogacija istome.
  • Sunnet je samo ono što je Resul a.s. rekao, uradio ili odobrio u kontekstu vjerskih propisa. Sunnet nema veze sa običajima i ličnim životnim navikama nebijja Muhammeda s.a.v.s. kao arapa, čovjeka.
  • Sunnet se ljubomorno čuva ne prihvatajući sve i svašta zdravo za gotovo. Odbacivanje sumnjivih predaja je odraz ljubomore i čuvanja sunneta, a ne njegovo negiranje.
  • Vjerovanje se uzima samo iz Kur'ana i mutevatir hadisa, jer je to pitanje Dženneta ili Džehennema.
  • Propisi se uzimaju iz Kur'ana, mutevatir ili aziz, a nikako iz ahad hadisa, jer je to pitaje živôtâ ljudi do Sudnjega dana.
  • Jedinsvo i spas ummeta je u ostavljanju klimavih dogmi i povratku na sigurne temelje vjere.
Advertisements

2 thoughts on “Tabu: Cijanidacija Sunneta

Add yours

Komentariši

Upišite vaše podatke ispod ili kliknite na jednu od ikona da se prijavite:

WordPress.com logo

You are commenting using your WordPress.com account. Odjava / Promijeni )

Twitter slika

You are commenting using your Twitter account. Odjava / Promijeni )

Facebook fotografija

You are commenting using your Facebook account. Odjava / Promijeni )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Odjava / Promijeni )

Povezivanje na %s

Blog na WordPress.com.

Gore ↑

%d bloggers like this: